Camper avontuur deel 1

19 april 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Laat ik beginnen met te stellen dat hotels veeeeeeel gemakkelijker zijn. Oke ook een beetje suf maar wel makkelijk. Maar goed we zijn dus met een slaap suv op pad. Want een echte camper kun je het niet noemen. Ik moest hem ophalen op het vlirgveld. Mooi dat ik een retourkaartje voor de skybus had gekocht. Eerst nog even de halte vinden. Helaas niet tegenover waar ik uitgestapt was. Dat zou ook veel te logisch zijn.  Nee na wat vragen blijkt t in een andere straat te zijn. Uiteindelijk gewoon gevonden dus. Op het vliegveld in een shuttelbusje van "Jucy" het verhuurbedrijf.  Na wat formaliteiten kon ik op weg. Links rijden went snel. Eigenlijk heel gewoon want zowel in Vietnam als in Indonesië rijden ze links.

Het is vandaag de vrijdag voor Pasen. Een nationale vrije dag hier. Net als tweede paasdag. Een lang weekend dus voor iedereen.nou dat was ook duidrlijk op de weg. Overal files een grote puinbak. De routeplannrr gaf aan dat ik naar Roturua ongeveer 2tot3 uur onderweg zou zijn.Nou dat zijn er dus 6 geworden. Die Kiwis kunnen ook niet rijden. Van opschieten hebbeb ze hier nog nooit gehoord. Wat een gedoe. Te veel autos op te kleine wegen. Eén geluk: er zijn geen brommertjes.

Het landschap is mooi.Zeer afwisselend. Als je stapvoets aan het rijden bent heb je alle tijd om ervan te genieten. Aangezien ik al wist dat veel hotels vol waren hoopte ik dat er nog een plekje was in een campsite. Ik had de laatste! Het staat helemaal vol. Het geluk is met de dommen zullen we dan maar denken. Eerst maar eens even wat eten in de stad. Alle winkels zijn vandaag gesloten. Alleen restaurants zijn open. Ook kroegen zijn dicht.

Toen ik weer op de camping was dus eerst maar eens even kijken hoe het vannacht moet. Het was inmiddels donker. Wat een gedoe. Het bed maken en opmaken. Waar laat ik mijn koffer? Die past alleen nog maar op de passagiersstoel.  Wat moet eruit zodat ik morgen geen probleem heb.etc etc. Het is even wennen /even organiseren.

Helaas kon ik dus vandaag geen boodschapoen doen dus heb ik buiten wat lauw water niets te drinken. Dat moet morgen echt anders.

Nou ja zo zie je maar weer je bent nooit te oud om wat te leren. Maar ik denk wel dat ik weet dat kamperen niet mijn grootste ideaal zal gaan worden.😂

1. Thijs van Gils:
    19 april 2019
    Je weet toch Frans, kamperen = kramperen!

Maar verder veel plezier in dat prachtige landschap!
  2. Walter van der Griend:
    19 april 2019
    Het lijkt bijna vakantie of wordt het vluchteling?
    Er zit toch we een airco in die bestelbus?
    Hoeveel delen van dt verhaal kunnen we nog verwachten?
    Wel opletten met wat je doet je hulptroepen zijn 24 uur van je vandaan.
  3. Rob:
    19 april 2019
    Wat een verhaal weer, jij in een camper, dat ik dat nog mag beleven.
    Veel plezier en ik zie je aanstaande woensdag in Papeete.
  4. Conny:
    19 april 2019
    En ik maar denken dat er Nieuw Zeeland heel veel ruimte, natuur en weinig mensen zijn! Het lijkt wel de costa Brabant in het hoogseizoen! Of Zandvoort tijdens de Pasen en mooi weer! 💋
  5. Jos&Matthieu:
    19 april 2019
    Al doende leert men Frans,want kamperen is superleuk, wij kunnen het weten! Heb je goed weer daar,wij gaan een zomerse Pasen tegemoet en tik een kiwie eitje!