Eten in Hanoi.

23 maart 2019 - Hanoi, Vietnam

Nu weet ik nog niet hoe het in de rest van Vietnam is, maar hier is t eten heerlijk. Niet vet met een magere uitstraling. Je ziet ook geen dikke mensen.

Helaas heb ik in het laatste jaar een Europese buik ontwikkeld maar die zal er hier gelukkig dus wel af gaan.

Terug naar het eten.  Overal op straat kun je even zitten en iets eten. Kost bijna niets. In restaurants daarentegen  weten ze van prijzen. Zeker voor de wijn. Die is hier eigenlijk niet te betalen.

Maar het voedsel is top. Veel rijst natuurlijk.  In allerlei vormen, kleuren, en smaken. Er is betrekkelijk weinig vlees, maar daarentegen wel weer veel vis, schaal en schelpdieren. Ik kom niks tekort dus. Vanmiddag op een markt zag ik ook dikke kikkers en waterschildpadden.  Schijnen erg lekker te zijn maar daarvoor ben ik hier nog te kort. Misschien later.

Ook groente is er in overvloed. Soms weet je niet wat t is maar de smaak is meestal prima. Ben benieuwd naar het eten in de rest van het land. Vor mij mag t wat sterker gekruid zijn zoals de Thaise keuken. We gaan het ervaren.