Hoi An twee punt nul.

30 maart 2019 - Hoi An, Vietnam

Het is vandaag zaterdag.  En nog steeds in Hoi An. Dacht vanochtend eens buiten de stad te gaan fietsen. Dus na de verplichtte baantjes in het zwembad op de leenfiets van het hotel het verkeer in. Langs de oude stad. Wie schetst mijn verbazing: hartstikke stil. Geen toerist te bekennen. Hier en daar een verdwaalde Vietnamees die zijn winkel aan het openmaken was maar geen hordes selfiesticks.  Die mannen van de fietstaxi  lagen lekker in hun eigen karretje en gaapten wat in het rond.

Het was dus gewoon te vroeg voor de Koreanen/Chinezen/Maleisiërs etc. De bussen waren nog niet gearriveerd

Wat is het dan een leuke plek om te zijn.  Mensen hebben de tijd voor een praatje. Zijn super vriendelijk, in voor een grap en dringen je niets op. Het lijkt wel of de hele stad in een andere modus is. Een tijdje met een politie agent zitten kletsen (handen en voeten werk en geweldig Engels🤔) nadat hij een paar jongens op hun donder had gegeven omdat ze met een lange bamboestok kokosnoten uit een boom probeerden te halen.  Uiteindelijk hielpen de jongens met het gesprek.

Iedereen weer happy. En vooral veel samen gelachen.

Daar de oude stad een Unesco site is kan en mag er niets gebouwd worden. De uitbreiding vindt dan ook plaats op de buiten eilanden. Als je de reclame borden mag geloven gaat het er prachtig uitzien. Ook bij deze sites zie je dat Vietnam echt geen ontwikkelingsland meer is. Enorme buldozers,kranen  en veel bamboe steigers. En ja hoor ook op zaterdag wordt er gewerk.

De fietstocht was weer leuk de lunch heerlijk dus de middag aan het zwembad lekker lezen.

Tegen 5 uur werd het donker en rommelde het. Er komt regen. Net voor de bui wordt het onvoorstelbaar warm. Het zweet liep me in stralen van mijn lijf.

Toen een klap, twintig hele grote druppels en klaar was het weer.

Nu dus maar een wijntje op het terras in de stad. Straks eten.  Morgen naar Ho Chi Minh City.

De eerlijkheid gebiedt me om te vertellen dat ik een beetje dom ben geweest. Toen ik mijn verblijf hier plande en keek naar vliegtarieven  zag ik dat je voor 38 euro van Danang naar HCMC kunt. Toen niet geboekt. Oh oh oh hoe dom  gisteren 171 euro.

Nou ja het kan niet altijd meezitten zullen we dan maar denken.

De reisgoden zijn me tot nu toe zeer wel gezindt.  Ik ben ze dan ook zeer dankbaar voor alles wat ik tot nu toe heb mogen zien, horen, ervaren, proeven en genieten.EN toch maar weer mooi dat ze hebben gezorgd dat ik een twede kans kreeg om van Hoi An te genieten.

1. Walter van der Griend:
    30 maart 2019
    Mooie foto’s vooral die brug is mooi.
  2. Joop en Anneke.:
    31 maart 2019
    Het was weer een leuk verhaal Frans, zo maak je nog eens wat mee.
    wij wachten weer op het volgende.
    groet Joop en Anneke.
  3. Jan en Ineke:
    31 maart 2019
    Kwaliteitfoto's, Frans! + een mooi verhaal van een relaxte dag.
  4. Bart:
    31 maart 2019
    Wat we. Leuk verhaal weer en mooie foto’s.
  5. Karin en Bert:
    1 april 2019
    Geniet er van Frans. Leuk om te lezen hoe het met je gaat daar.