Hoi An

29 maart 2019 - Hoi An, Vietnam

Over Hoi An kun je kort zijn: toeristen, toeristen, en nog meer toeristen. Het lijkt een chinees Venetie. Compleet met een brug waar iedereen over wil lopen. Dit is dan wel een japanse brug maar goed je moet er wel over.

De oude stad is niet groot. Prachtig geconserveerd mooie oude huizen tempels en steegjes. Net als Venetie  zoals ik al zei. Alleen jammer van al die toeristen.

Alle huizen zijn omgetoverd tot winkel. Je wil niet weten wat er allemaal voor troep te koop is.

Hoi An staat bekend door haar kleermakers en  leerbewerkers. Ontelbare zaken en zaakjes waar ze maatkostuums, overhemden jassen etc etc  maken. Ik kon nog wel een paar overhemden gebruiken dus.......

Gisterenavond de maat laten nemen en vanochtend de eerste passessie. Vanavond zijn ze klaar.

Op een leenfiets van het hotel ben ik nu wat buiten de stad.  Aan de overkant van het water  om precues te zijn heerlijk rustig en over het water zie je de hordes toeristen krioelen over de kade.

Een lekkere lunch met een biertje en een kopje kofie toe is hier ongeveer 6 euro. Aan de overkant doen ze het niet voor minder dan 12.

Wat wel erg vóór Hoi An spreekt zijn de ontelbare lampions. Savonds is de oude stad net Disneyland . Heel leuk.

Ben hier nog twee dagen. Eigenlijk een beetje te veel dus. Maar goed morgen maar eens een boek lezen aan het zwembad. Gewoon rust.

Het volgende verhaal zal wel uit Ho Chi Minh city komen.

1. Walter van der Griend:
    29 maart 2019
    Jammer van die toeristen? Je bent er zelf ook een, die allemaal hetzelfde denken!
    Veel rust en plezier.
  2. Ineke:
    29 maart 2019
    Heerlijk Frans om jou verhalen languit op de bank te lezen.
    Over je contacten met al die wereld steden en reizigers onder weg.
    En leuk dat we zo mee mogen "reizen"
  3. Els van der Worp:
    30 maart 2019
    Leuke verhalen en mooie foto's Frans. Zo krijgen wij er ook nog iets van mee. Veel plezier nog.
  4. Frank Verkaik:
    30 maart 2019
    Leuk Frans, als ik het lees tijdens m'n ontbijt ben ik ook een beetje op vakantie:). Maar dan moet ik toch de auto in naar werk... Enjoy!!! X