Kiwi land.

18 april 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We zijn in Kiwi land. Nieuw Zeeland. Om precies te zijn in Auckland. Gisteren behoorlijk gebroken aangekomen na een lange reis. Vroeg naar bed dus. Je wil niet weten waar.

Via Bookings (die me inmiddels heel goed kennen) had ik een appartement geboekt. Nou het is een appartement maar in een studentenflat op de campus van de universiteit. Op de 17de verdieping en uitzicht op andere flats. Niet om naar huis te schrijven dus. Het gehele complex wordt gerund door chinezen. Service ho maar. Geen WiFi  internet kun je kopen. Maar het bed is prima. Goed en lang geslapen dus. Vanochtend maar eerst eens even een auto regelen voor de rest  van mijn verblijf in dit land. En toen was het klaarblijkelijk Pasen. En iedereen wilde een auto huren. Gevolg was dat de autos "op" waren. En om nu de paasdagen in Auckland door te brengen leek ook geen idee. Goede raad was duur. Letterlijk.

De enige mogelijkheid voor vervoer was een camper. Ja ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Frans gaat k(r)amperen.  Eigenlijk is het een omgebouwde suv met uitschuif keuken. Twee stoelen een tafeltje en een paar wijnglazen.  Dat komt dus goed.

Toen het besluit was genonen dan maar te gaan camperen kwam er nog een klein probleempje om de hoek kijken.

Ze gingen dat ding niet verhuren als er geen internationaal rijbewijs was. Tja en dat lag in Den Dolder.

Dus voor 55 dollar in een spoedprocedure mijn rijbewijs laten vertalen.  Je lacht je dood als je het ziet. Dat had ik voor minder dan een euro gedaan. Maar goed de staat moet ergens haar inkomsten van krijgen. Wat een lajenlichters.

Gelukkig werd ik geholpen door een zeer lieftallige dame die haar oorsprong in Frankrijk had. En toen ik over het drama van de Notre Dame begon kreeg ik direct de GPS gratis. Erg aardig.

Geregeld dus en de reis kan doorgaan.

Vandaag de stad wezen verkennen

Het lijkt heel erg op Australische steden. Het doet me nog het meest denken aan Perth. Zeer uitgestrekt maar een betrekkelijk klein centrum.  Wel mooi en overal wordt bebouwd.  Hoogbouw schiet de grond uit. Zie ook de fotos

Tegen 4 uur had ik 15 kilometer gelopen (waar een stappenteller al niet goed voor is) dit de hoogteverschillen in de stad buiten beschouwing gelaten.

De voeten smeekten om enige rust. En wat is er dan niet mooier dan een toeristen rondrit bus.  Heerlijk om je een anderhalf uur laten rijden en vermaken.

weer op het beginpunt aangekomen was het wel tijd voor een biertje. Aan de praat gekomen met leuke mensen en helemaal vergeten om op de uitzicht toren te gaan. Nou ja je kunt niet alles hebben in het leven.

Vanavond heerlijk gegeten. Geen rijst.wel oesters en heerlijke vis. Ik laat de toren voor wat ie is en  ga straks terug naar mijn studentenflatje. Nog een glaasje wijn en dan lekker slapen.

Morgen begint het camper avontuur. Het zal mij benieuwen.😉

1. Marije:
    18 april 2019
    Wow vet! Land leent zich bij uitstek om lekker te kamperen, kunnen we je aanbevelen!

Jammer van de toren, is mooi, maar er zijn nog veel mooiere uitzichtpunten daar ;-) Njoy!!
  2. Karin en Bert:
    18 april 2019
    Veel kampeerplezier! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Je zult zien dat het bevalt!
  3. Conny:
    18 april 2019
    Wie had dat gedacht, Frans in een camper. Mij viel het 100% mee, dus ben benieuwd naar jouw ervaringen. Have fun💋
  4. Bart:
    Leuk verhaal weer. Top