Een reisdag. Op naar Montevideo

20 oktober 2022 - Montevideo, Uruguay

Vanochtend met Sue en Knut ontbeten. was gezellig. Daarna nog even de laatste zaken in de koffer gepropt. Tijd genoeg om nog een flinke wandeling langs de kust te maken. Ik kan nog lang genoeg zitten vandaag. Het is warm en een jas is niet echt nodig.

Om half een stond de taxi klaar. Afscheid genomen van Knut en Sue en weg was ik.

Het verkeer, ook op de snelweg, is toch anders dan bij ons. Inhalen doe je gewoon links maar ook rechts. En waar er twee kunnen staan kunnen er met n beetje toeteren ook drie.

Gewoon niet op letten, maar soms schiet het hart je in de keel. Een ervaring dus.

Na n uurtje rijden kwamen de besneeuwde toppen van de Andes in zicht. Prachtig. En een half uurtje daarna was ik op het vliegveld.

Het vliegveld is modern De incheque ging makkelijk en ook paspoort en veiligheid duurde niet lang. Gate E12. Zitten en wachten.

Ik vlieg met Latam. Een Argentijnse maatschappij. Keurig op tijd vertrokken we.

Santiago ligt tegen de Andes aan. Het was dat ook een feest om die besneeuwde bergen van boven te zien. Het klimmen duurde langer dan ik gewend ben. Maar mooi, zo mooi.

Over de Andes en je bent in Argentinië. Dat lijkt plat, maar dat gaan we nog ondervinden.

Na nog geen twee uur vliegen stonden we in Uruguay aan de grond.

Een klein maar modern vliegveld.

Snel door de automatisch paspoort controle en daar was ook al mijn koffer.

Even geld wisselen en de taxi in naar het hotel

En daar stond Rini en op de kamer stond wijn. Hoe heerlijk. Hoe leuk ook om elkaar hier te ontmoeten.

Omdat ik eigenlijk hier maar een paar uur ben, morgen vertrekken we weer, toch maar even een wandelingetje de stad in gemaakt. Bij de enige kroeg die open bleek nog n wijntje genomen en een pizzatje, en nu terug in het hotel heerlijk even bijkletsen.