Naar Ravenna.

31 juli 2022 - Ravenna, Italië

Wat is t toch grappig dat wanneer je op vakantie bent en in een hotel(herberg) wakker wordt en je ontbijt gaat eten je eerst door de herbergier op je nummer wordt gezet.

In het half Duits, Engels, Italiaans en handen en voeten, wees hij me er fijntjes op dat ik niet om 7 uur was opgestaan.

Wat n portret. Geweldig. De dag begon dus mooi.

Nadat ik alle bagage in de auto had gepropt kon de etappe van vandaag beginnen. En aangezien ik Montagnana  niet had gezien, werd dat de eerste stop.

Een Italiaans klein stadje op zondagochtend;  kompleet uitgestorven dus. Een prachtig, geheel ommuurde stad.  Alle hoofdstraten hebben arcades. Dus overal is er n mogelijkheid om in de schaduw te lopen.

Dat was ook wel nodig wat rond 10 uur was t al 26 graden. En daar hield het niet mee op vandaag.

Op het centrale plein waren een aantal zaken al open voor koffie. De kerk was net uit dus men ging naar het terras. Koffie was heerlijk.

Voor de lunch hadden we afgesproken in Ferrara. En aangezien ik tegenwoordig niet meer over snelwegen ga, duurt t even voor je ergens bent.

Anderhalf uur later was ik in Ferrara.

Tja wat zal ik er van zeggen. Het oude centrum met cathedral en kasteel is indrukwekkend. De rest is echt vreselijk.

Een paar uur in deze stad is echt wel voldoende. Heb het kasteel van binnen bekeken,mooie fresco's maar jammer dat die Italianen nog steeds denken dat hun taal de enige ter wereld is. Alle uitleg in het Italiaans

Maar goed het was toch te heet om ook nog een geestelijke inspanning te verrichten.

Ik moest aan de boys denken die in deze hitte meer dan 140 km. moesten fietsen door die oer saaie vlakke Povlakte zonder schaduw.

Het was in de stad zo warm dat ik besloot lekker in de airco van de auto te zitten en rustig naar Ravenna te rijden.

Heerlijk koel Wat een luxe toch zo'n airco.

Het hotel in Ravenna is fantastisch. Wat n verschil met gisteren.

Heerlijke luxe.  Morgen n rustdag voor de boys. Ze hebben het verdient, maar ze hebben het ook nodig.

Het is de vijfde dag van ons avontuur en ik begin t steeds leuker te vinden.

Morgen de mozaïken van Ravenna bekijken. Ik verheug me er nu al op.

1. Violet eillebrecht:
    1 augustus 2022
    Hoi Frans wat een leuke ervaring “eenzaam maar niet alleen” heerlijk om overdag redelijk je eigen spoor te trekken, en dan lunch en diner met elkaar. Een beetje jaloers ben ik wel. Heel veel plezier voor de komende tijd, en op deze manier genieten wij arme thuisblijvers een beetje mee😎😜👍👍👍👍
  2. Jos:
    1 augustus 2022
    Wat fijn om te lezen dat je met volle teugen aan het genieten bent :-)
    En natuurlijk ben ik ook helemaal fan van de Herbergier!