Samen zijn.

14 augustus 2022 - Sant'Anatolia di Narco, Italië

Cassale Rosso. Een huis in Umbrië. Een huis in een prachtig dal.

Een huis met een heerlijk zwembad, een fantastische keuken , mooie kamers, heerlijke bedden, maar vooral een huis met fantastische mensen.  De omgeving lijkt de geborgenheid te geven, maar als je er goed over na denkt zijn het de mensen om je heen die dat doen.  Wat een voorrecht om dat te mogen ervaren. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Alles mag. Het is goed. Het is vrij in verbondenheid. Het is deze verbondenheid die de rust brengt, die iedereen laat zijn wie hij/zij is. En vanuit deze acceptatie is het goed plezier maken, is het goed lachen. Maar is het ook goed zorgen voor elkaar.

Inmiddels hebben we drie positieve Corona testen in ons midden. Dat vergt enige organisatie. Waar gaat wie zitten, hoe doen we dingen?.

Ik ben dankbaar dat iedereen zoveel mogelijk rekening houdt met mijn conditie. Soms hou ik er zelf misschien te weinig rekening mee.

We doen het echter samen, en we doen het denk ik goed.

Gelukkig ben ik nog steeds negatief getest.

De dagen gaan voorbij in een mooi tempo. De ene dag gaan we een stadje bekijken, de andere dag gaan we savonds naar n concert, en dan weer een ochtend naar een bedevaartsoord van de heilige Rita.

Wat is er toch veel te ervaren in een korte tijd.

Het zijn die ervaringen die me vanmiddag op het idee brachten om mijn huis te verkopen en echt weer de wereld te gaan ervaren. Reizen, rondkijken, mensen leren kennen ,leren en ervaren. Moet er nog maar eens wat nader over denken.

Vooralsnog zit ik in Italië, in een prachtige omgeving en met fantastische mensen om me heen.

Leven in het moment is een kunst,  zo moeilijk maar wel wezenlijk.

Ik ga morgen weer genieten

1. Peter de Roon:
    Mooie woorden Frans
  2. M.van den Bosch:
    14 augustus 2022
    Wat een mooi en goed verslag. Wel vervelend die 3 corona gevallen. Rustig aan doen . Nog fijne dagen daar
  3. Jan en Ineke:
    14 augustus 2022
    Fantastisch dat je zo geniet. En wat een mooi verhaal!!! Gezond blijven.
  4. Netty:
    Geniet van ieder moment Frans!!!! 👋
  5. Anneke vermeulen:
    15 augustus 2022
    Volgens mij heb je het erg naar je zin!! Nog n paar dagen genieten dus!! Heel veel plezier en maak je niet te druk!!!!! Groetjes Anneke
  6. Violet eillebrecht:
    17 augustus 2022
    Wat een mooie schrijfstijl prachtige bewoordingen het stemt tot nadenken. Maar Frans huis verkopen????? Nu ga je te ver, o.k ik begrijp dat het nog maar gedachten zijn, maar wij moeten er niet aan denken om onze goede
    Buurman te missen (een goede buur is beter dan een verre vriend) ga gerust door met het intense genieten ☺️