En weer verder.

30 juli 2022 - Rovereto, Italië

In Rovereto is een museum voor moderne kunst.

Dat wilde ik graag bezoeken. Maar het ging pas om 10 uur open. De boys vertrokken iets na 8 uur. Twee uur wachten is één beetje zonde van de tijd. Dus het besluit genomen om iets anders te doen.

De route van de fiets ging via veel fietspaden. Daar kon ik met de auto niet komen.

Rigoureus dus een andere route gekozen. Langs het Garda meer. Tjonge tjonge wat prachtig.

Zie foto.

Alleen jammer dat je nergens kunt stoppen voor een foto. Een smalle weg langs het meer, en druk, druk, druk.

Heel erg begrijpelijk dat mensen dit willen zien, hier willen zijn. Het is betoverend. Alleen jammer dat er zoveel mensen dit doen.  Dus met een gemiddelde snelheid van 30 km/uur ging ik verder.

Genoten van de fabelachtige uitzichten.

En dan, dan draai je opeens het binnenland in en weg zijn de bergen, weg is het meer. Het is plots vlak. Verona komt naderbij.

In Verona hoor je heel veel Nederlands. Best gek eigenlijk. Het is een mooie Italiaanse stad en natuurlijk de Arena, het oude Romeinse  collosseum beroemd om haar opera opvoeringen.

Grappig om de collisen gewoon op straat te zien.

De Boys waren redelijk op tijd op de afgesproken plaats, dus we konden samen lekker lunchen. Gezellig.

Na de lunch ging ik de stad wat verder verkennen. Veel kerken van binnen bekeken want het was warm. 35 graden. In die kerken is het heerlijk koel. Wat een weelde.

Ik wilde voor de boys alles in orde hebben in de herberg waar we zouden slapen, dus ik moest op tijd de stad verlaten. En aangezien ik de TomTom gezet had op geen snelwegen, heb ik veel landweggetjes gezien en schoot het van geen meter op

De herberg gevonden en kennis gemaakt met de herbergier. Gekleed in een hempie en met een biertje in zijn hand, kwam hij uit de sofa waar hij zijn siësta hield. Alles is goed gekomen.

De boys kwamen na 145 km fietsen redelijk aan. Jezus wat een prestatie. Petje af!!!!

Vanavond hier in de herberg gegeten met veel lol.

Nu n wijntje op het terras. De boys zijn al naar bed.

Morgen naar Ravenna voor twee nachten ik verheug me op de kunst en met name de mozaïken.

1. Walter van der Griend:
    31 juli 2022
    Hoi Frans mooi dat je ons helpt en zo geniet. Er is ook wel veel historisch mooi en natuurlijke schoonheid te zien. Vandaag naar Ravenna wordt ook mooi.
  2. Alex:
    Prachtige omgeving zeg!
  3. Rob:
    Mooie plaatjes Frans.
    Fraaie omgeving om doorheen te fietsen/rijden.