Covid drie

17 oktober 2022 - Viña del Mar, Chili

In toenemende mate merk ik in mijn leven dat dingen gebeuren omdat het zo moet zijn. Ik denk,en veronderstel vaak, dat ik het stuur in handen heb. Maar het stuur over het grote geheel heb ik echt niet in handen.

Zittend op het terras naast het zwembad van een prima hotel met een paar drankjes en een stel erg leuke mensen, kan ik doen wat ik wil.

Geen restricties.

Gisteren hoorden we dat we van boord mochten. De twaalf Covid gevallen werden als een soort parias in n bus gezet en naar een hotel gebracht. Daar aangekomen had niemand ooit gehoord van Covid. Laat staan quarantaine. Wij vroegen niets, zij zeiden niets. We konden onze gang gaan. En dat doen we dus. Wat n verschil met de aanpak aan boord.

Het hotel ligt in Vina del Mare. Een wat mondaine badplaats bij Valparaiso. Mooie afwisselende bebouwing. Veel restaurants en bars. Niet goedkoop om hier te wonen. De straten zijn naar Amerikaans model genummerd dus het is erg makkelijk je weg te vinden. Rob is gisteren verhuisd van het door ons oorspronkelijk geboekte hotel naar hier dus we kunnen de laatste dagen van zijn vakantie gewoon dingen doen zoals gepland.

Gisteravond met een deel van de "lepragroep" Peruaanse gegeten.leuk restaurant, erg lekker.

Vandaag zijn Rob en ik de stad in gelopen op zoek naar souveniers. We zijn nl. op het meest zuidelijke punt van de reis en daar moet je wat kopen.

Ik had wat in mijn hoofd om voor iemand mee te brengen, maar dat was nog niet zo makkelijk te realiseren.

Maar zoals altijd: de aanhouder wint. Heb dus gevonden wat ik wilde hebben. Heb wel n paar nieuwe zolen onder mijn schoenen nodig.

Vandaag na de lunch heerlijk op het terras gezeten en geborreld met de "lepragroep".

Rob vliegt morgenochtend naar Nederland. Ik blijf tot het eind van de zogenaamde quarantaine hier. Dus tot de 20 ste. Heb mijn vlucht naar Montevideo omgezet naar de 20 ste.

Inmiddels is Rini in Montevideo aangekomen vannacht.  Het gaat allemaal weer goed komen.

Ben eigenlijk blij dat het zo loopt. We zitten hier lekker in een mooi gebied. Het initiële geboekte hotel waar Rob was, is waardeloos. Dus zoals Cruiyff al zei:

Ieder nadeel heeft z'n voordeel.

Het heeft zo moeten zijn. Toeval bestaat niet.

1. Bart:
    17 oktober 2022
    Wat mooi dat alles op zijn pootjes terecht lijkt te komen en je je reis weer kan hervatten. Ik meende gelezen te hebben dat je in Peru niet aan land mocht? Dan is dat Peruaanse restaurant een klein goedmakertje.
  2. Alex:
    Wat fijn om te horen!!!
  3. Lies:
    Precies dat 🤷
  4. Walter van der Griend:
    18 oktober 2022
    Wat een toevalligheden achter elkaar!
  5. Elly:
    Toeval bestaat niet😘
  6. Jan en Ineke:
    18 oktober 2022
    Goed "geregeld"! Fijn te horen.
  7. Violet eillebrecht:
    18 oktober 2022
    👍 Inderdaad ieder nadeel heeft zijn voordeel. En op deze manier maak je nog eens wat mee, het onverwachte ook leuk wanneer je op reis bent😉