Covid vier. Hoe boos kun je worden

18 oktober 2022 - Viña del Mar, Chili

Lig ik vanmiddag even lekker en slaapje te doen, wordt er op mijn deur geklopt.

Een dame van de Chileense overheid met een tolk kwam kijken hoe het met me was. Dat wil zeggen, ze wilden controleren of ik op mijn kamer was

Dat ging dus voor mij te ver. En als iets voor mij te ver gaat, dan wordt ik boos. En als ik werkelijk boos wordt dan weet ik de woorden te vinden die dat gevoel duidelijk maken. Ook voor iemand die geen Engels spreekt

In een monoloog van bijna 20 minuten heb ik duidelijk gemaakt dat ik Chili een apenrepubliek vind. Een land dat discrimineert, een land dat meet met verschillende maten, een land wat niet waard is om opgenomen te zijn binnen de internationale gemeenschap, en dus een land is wat binnen de internationale betrekkingen aan de tand gevoeld dient te worden.  Daarnaast is het een land dat wetenschappelijk gezien niet enig idee heeft wat Covid is. Kortom, ik ben niet bereid om de dombo regels van dit land, welke niet consequent gehanteerd worden, te volgen.

Als de Chileense overheid mij binnen wil houden, moeten ze het leger sturen. Ik ga, als ik terug ben in mijn land een ineternationale campagne voeren tegen Chili.

Oeps. Plotseling hadden ze niets meer te zeggen.

Bovenstaand maakt me boos. Niet alleen is er een discrepantie in de aanpak, maar er is dus ook willekeur

Dat zou niet mogen zijn.

Morgen komen ze weer aan mijn deur. Morgen doe ik niet open. Ik laat me niet controleren. Ik ben een vrij mens, ook al ben ik positief getest op Covid.

Als homoseksueel laat ik me niet discrimineren, laat staan als positief geteste op Covid.

Er zijn grenzen. En die gaat Chili ook niet over. Tot hier en niet verder.

1. Lies:
    %^£$€'vcwychcjj2? Hè dat lucht zeker lekker op?!😁
  2. Walter van der Griend:
    18 oktober 2022
    Pas op hè als je erg lastig wordt kom je zeker achter de tralies
  3. Peter de Roon:
    ZO IS HET
  4. Jan en Ineke:
    18 oktober 2022
    Zo, dat ben je kwijt!!!! Lekker stoom afgeblazen. Nu weer wat rustiger, Frans, je zit in Chili!
  5. Marian Veldhuis:
    18 oktober 2022
    Easy peasy Frans! Stoom afblazen tegen ons, je gedragen tegenover de Chileense overheid
  6. Harry Ietswaard:
    18 oktober 2022
    Hoi Frans, je hebt je zegje weer gedaan. En jou kennende was daar geen woord “Frans” bij…..
    En dan nu maar weer over tot de orde van de dag, en hou je haaks onder deze bijzondere omstandigheden
  7. Jos:
    18 oktober 2022
    Hou je rustig en haaks Frans!
  8. Anneke vermeulen:
    18 oktober 2022
    Zo Frans dat heb je weer gezegd!! Je hebt behoorlijk stoom afgeblazen, nu lekker ontspannen. Nog even volhouden( hoelang nog ?) groetjes van ons Joop en Anneke