Een heerlijke niks dag.

30 oktober 2022 - Brasília, Brazilië

Alsof de duvel er mee speelt. Vandaag kunnen we uitslapen. Geen programma tot vanavond. En wat denk je wat?: Ruim voor acht uur klaar wakker.

Slecht geslapen omdat mijn telefoon kuren had. Ik had natuurlijk weer eens op n paar knoppen gedrukt en toen besloot mijn telefoon dat ik blind was en begon alle knoppen die ik aanraakte op luide toon uit te leggen. Man man man wat een ramp. Zeker als je reisgenoot al lekker ligt te slapen, en dus wakker wordt. Wat ik ook deed, niets hielp, het pokken ding bleef schreeuwen. Uiteindelijk geheel uitgezet. En gaan slapen.

Vanochtend nagedacht, en bij toeval ontdekt hoe ik dat mens in dat ding het zwijgen op kon leggen.

De rust is weer hersteld gelukkig.

Ik ga noooooooit meer twee knoppen tegelijk indrukken.

Na het ontbijt even geregeld dat we de kamer tot vanavond 6 uur kunnen gebruiken. Daarna rustig de koffer gereorganiseerd.

De wandeling van vandaag bracht ons bij de televisietoren met de pleinen ervoor en erachter

Ook dit stuk is weer enorm wijds aangelegd.

De fontijn  op het plein aan de stadskant is giga. Je loopt er zeker een kwartier op om rond het ding te gaan. Achter de TV toren is er een plein met allerlei soeveniersstalletjes en restaurantjes.  Hier was ook n groep mensen bezig met capoeira. Een combinatie van dans acrobatie en vechtkunst. En kameraadschap. De lach op de gezichten spreekt boekdelen.

Fascinerend om naar te kijken.

Het is echt acrobatisch vechten zonder elkaar te raken. Met steeds wisselende partners. En de muziek is opzwepend. Prachtig om te zien.

Vanmiddag terug in het hotel even naar het zwembad om af te koelen. Het is vandaag weer ouderwets warm. De regen die gisteren verkoeling bracht is weg.

Het is opvallend rustig op straat. Zondag en verkiezingsdag. Zo af en toe een toeterende auto met vlaggen, maar lang niet zo als gisteren.

Omdat ze hier met stemcomputers werken verwacht men de uitslag vanavond om negen uur. Dan zitten wij op het vliegveld.

Nu nog even heerlijk een wel erg duur wijntje op ons balkon op 15 hoog.

Om zes uur de taxi naar het vliegveld. Hopelijk voor middernacht in het hotel in Manaos aan de Amazone. Het volgende hoogtepunt van deze reis.

1. Francine:
    Hahahahaha, die telefoon! Wat een verhaal! 😂😂
  2. Jan en Ineke:
    31 oktober 2022
    Mooi verhaal, Frans. Leve Lula!!!
  3. Jan en Ineke:
    31 oktober 2022
    +Prachtige foto's met architectonische hoogstandjes!