Ravenna.

1 augustus 2022 - Ravenna, Italië

Wat moet je nu schrijven als je drie keer op een dag de tranen in je ogen hebt van verwondering hoe mooi je iets ervaart.

De mozaïken in de verschillende kerken zijn zo buitenaards mooi, zo verwonderlijk, dat je eigenlijk niets anders kunt dan het door het te zien, te voelen. Het is prachtig te ervaren dat de makers van deze kunstwerken na zo lange tijd nog steeds de emoties van mensen aanspreken.

Hoe is men 1700 jaar geleden in staat geweest dit te maken. Hoe groot moet de toewijding zijn geweest, het geloof de overtuiging en het vakmanschap.

Het was een bijzondere dag. Een emotionele dag. Een dag vol geluk en dankbaarheid dat ik dit mocht zien en ervaren.

Ik laat een paar foto's achter in de wetenschap dat het magere aftreksels zijn van de werkelijkheid.

Kijk, verwonder jezelf en geniet.

Dit was een fantastische dag.

En by the way, het was vanavond reuze gezellig met de boys. Heerlijk gegeten en een lange discussie over het bestaan. Erg passend dus.

Ton had vanmorge n puistje op n wat vervelende plek voor fietsers.  Dat is inmiddels opgelost dus morgen gaan de boys met goede zin weer op hun stalen ros.

We zijn samen prachtig op weg.

1. Walter van der Griend:
    2 augustus 2022
    Hoi Frans fijn dat je ook zo geniet.
  2. Conny:
    2 augustus 2022
    Geweldig mooi Frans. Zelfs op de foto’s. Ik sta op het punt van vertrekken. Eindelijk ook op reis en op weg naar (ook) jou.
    Tot donderdag en dan alle verhalen in het eggie 💋
  3. Anneke vermeulen:
    2 augustus 2022
    Wat een prachtige reis Frans, ben onder de indruk van alles. En je bent pas op de helft!! Je hebt weken nodig om alles te verwerken. Groetjes anneke
  4. Rob:
    4 augustus 2022
    Daar wordt je stil van................ Prachtig!