Reisoverwegingen.

23 september 2022 - Kokomo, Curaçao

Toen ik jong was, vele jaren geleden, ging ik op reis en was ik weg. Ik weet nog zo goed hoeveel pijn het afscheid van mijn ouders in Londen me deed toen ik voor de eerste keer naar Australië ging.

Plots was ik alleen, verstoken van elke communicatie. brien schrijven die er 14 dagen over deden. Dat had ook weinig zin dus.

Hoe anders is het nu.

Mail, what's app, etc geven ons de mogelijkheden om constant in contact te blijven. Dat is een groot goed, maar is het ook nodig?

De vraag is wat de keerzijde van deze mogelijkheden is. Zijn we op reis, en ervaren we elke dag weer andere dingen, of zijn we tijdelijk even weg maar willen we alles thuis volgen? M.a.w. zijn we eigenlijk wel weg?

Ik heb er moeite mee om beiden te combineren.

Enerzijds wil ik graag vrij zijn, mijn gedachten niet op thuis richten maar op alle nieuws wat ik hier kan ervaren, anderzijds wil ik hen die ik op het thuisfront lief heb ook blijven volgen.

Eigenlijk is het wel grappig dat ik met dit probleem worstel. Veertig jaar geleden was dit geen probleem.

Mooi om te zien dat je weet dat er evolutie is, maar dat dat niet altijd tot positief voorbeeld van alle mensen zal zijn.

Ik ga nadenken over de mogelijkheden die het reizen mij brengt,en over de nadelen daarvan. Vrijheid, mogelijkheden, tegenover alleen zijn en een gevoeld gebrek aan samen.

De keus is aan mij.

1. Walter van der Griend:
    23 september 2022
    Gewoon niet zoveel nadenken maar genieten van het moment. Impulsief dingen doen en daar niks achter zoeken zo simpel is het…
  2. Harry Ietswaard:
    23 september 2022
    Hoi Frans, overal tegelijk willen zijn een hoofd vol gedachten en overpeinzingen. Een “hoofd” voelt er soms te klein voor. In deze wereld kun je je niet overal op focussen. Hou het “klein” en “ beperkt” . Je weet zelf wel wat belangrijk is en prioriteit heeft.
    Groet Harry
  3. Conny:
    23 september 2022
    Gun je hoofd een vakantie en voel gewoon.
    ❤️
  4. Violet eillebrecht:
    24 september 2022
    Reizen is misschien eenzaam maar nooit alleen🙏
  5. Theo:
    24 september 2022
    Hi Frans
    Vroeger was alles eenvoudiger denk ik nu
    De vooruitgang denderd door en met het klimmen der jaren wordt het lastiger om dat te bevatten
    Het is niet anders maar ook wel ok
    Frans recht zo die gaat en Leony en ik zien uit naar het weerzien groetjes Theo