Terug op Tahiti.

13 mei 2019 - Windward Islands, Frans-Polynesië

Na een fastastische reis lag de Aranui afgelopen donderdag weer in de haven van Papeete.  Ja das wel even anders wakker worden. Drukte, auto's, gedoe en gewiebel voor je ogen. Gelukkig had ik de eigenaar van het appartement wat we gehuurd hebben op tijd kunnen bereiken en hij stond ons op de kade op te wachten. Damian ( zo heet ie) bleek erg behulpzaam. Het was wel even proppen maar de koffers pasten in zijn kleine autootje.

Nadat we omstandig van de crew afscheid hadden genomen konden we naar het appartement. Klein maar alles voor handen. Inclusief een mooi zwembad. En het uitzicht op Moorea ( het buur eiland van Tahiti) is fenomenaal. Je hebt op Tahiti wel een auto nodig dus bracht Damian ons naar een verhuurbedrijf. Even later reden we in ónze  Dasia met enorme ster in de voorruit richting supermarkt om wat inkopen te doen.

Vrijdag en zaterdag hebben we gebruikt om Tahiti Iti (eifenlijk een schiereuland aan Tahiti) te verkennen en het hoofdeiland verder te bekijken.

Vandaag hebben we de snelle veerboot genomen naar Moorea. Ook hier weer een auro gehuurd en rondgereden. Persoonlijk vind ik Moorea mooier dan Tahiti. Het is veel rustiger minder mensen en een wat ruigere natuur.

De lagune heeft prachtige kleuren maar goed daar zijn we inmiddels wel aan gewend. Nu zitten we aan de láátste lunch in de stille zuidzee. Het is snoeiwarm, geen wind en de zee kabbelt aan mijn voeten.heerlijk. we nemen de laatste boot terug naar Tahiti. Dan snel naar bed want morgenochtend om 4 uur op. Damian brengt ons om half vijf naar het vliegveld. We vliegen om 7 uur.

Terug naar het Noordelijk Halfrond waar het water weer rechtsom het putje in draait.

San Francisco here we come.

1. Walter van der Griend:
    13 mei 2019
    Geniet nog even San Francisco is nog drukker...
  2. Jan en Ineke:
    Goeie reis, Frans!
  3. Conny:
    If you’re going to SAN Francisco
    You ought to ware Some flowers in your hair💐🌸🌼🌷🌹🌻🥀🌺