Een dagje natuur.

24 september 2022 - Kokomo, Curaçao

Gisteren besloten de BMW te pakken en richting de Westpunt te rijden.

Natuurpark Shete Boca aan de noordwest kant van het eiland. Bij de ingang stond er zowaar een file. De mevrouw van de kaartjes had alle tijd en maakte graag een kletspraatje met iedereen. Godzijdank heeft de auto airco. Na een half uur in de file mocht ik een kaartje kopen en naar binnen.

Het is grappig te zien dat wanneer je richting Willemstad rijdt je eigenlijk steeds chaotische bebouwing rondom je hebt, maar wanneer je richting Westpunt gaat je dan na Tera Cora eigenlijk geen huizen meer ziet.

De flora van het eiland is nu niet echt spectaculair. Heel veel prikkelbosjes weinig echte hoge bomen. De noordwest kuststrook is volslagen kaal daar kun je goed zien dat de bodem van het eiland uit koraalrots bestaat. Door erosie verweerd waardoor kleine vreselijk scherpe uitsteeksels ontstaan zijn. Bodem en vegetatie lijken dus op elkaar. Niet echt slim om daar met teenslippers te gaan lopen. Maar ja, ik had even niets anders.

De zogeheten "blow holes" zijn prachtig om te zien. Fantastisch, die kracht die het water heeft. Zie de foto's. Ook erg prettig dat er kijkhokjes zijn met n dakje. De zon is, ondanks de forse wind, toch echt heet.

Gedurende de middag begon mijn keel wat op te spelen. Toch heerlijk gegeten bij de Gouveneur. Op het eind van de avond had ik geen stem meer.  Naar bed met wat PCM.

1. Walter van der Griend:
    25 september 2022
    Aan het eind lekker rustig..
  2. Anneke vermeulen:
    25 september 2022
    Geen leuk einde van de dag!! Hoe is het nu??? Niet ziek worden Hè!!! Wij verwachten nog veel mooie verhalen! Beterschap en groet van ons Anneke vermeulen
  3. Lies:
    26 september 2022
    Pijn in de keel? Niet ernstig hoop ik.
  4. Alex:
    26 september 2022
    Heerlijk dat de mevrouw van de kaartjes rustig de tijd nam. Een echte eilandbewoner. Hopelijk heeft de PCM zijn werk gedaan!