Naar Panama met hindernissen.

28 september 2022 - Panama City, Panama

Vandaag vroeg opgestaan. Het is weer zo'n reisdag. Reisdagen zijn dagen die zich kenmerken door veel wachten.geduld; het over je heen laten komen. Nou vandaag heb ik op alle fronten alle zeilen moeten bijzetten.

Andreas en Lisanne brachten men me naar Hato. Het vliegveld van Curaçao. Het was stil, ik was vroeg. De incheque verliep vlekkeloos en snel. De lange wacht is begonnen.

Het was raar dat ik een upgrade kreeg naar buisiness voor de vlucht naar Bogota

Uren later snapte ik waarom.

Eenmaal in Colombia/Bogota aangekomen, verbaasde ik me over de omvang van dat vliegveld. Giga dus. Heel anders dan Schiphol maar voor je gevoel net zo groot.

Gate 94 C: Avianca 90 naar Panama City.

Nou dat was n eind lopen.

Bij de  gate de aangekomen kreeg ik te horen dat ik "stand by"  was, en dus moest wachten om te horen of ik wel mee kon.

Donkere wolken pakten zich samen. Het zag er steeds minder goed uit en mijn stemming daalde.

Inmiddels wist ik van Rob dat het vliegveld van Panama gesloten was geweest daar er een vliegtuig van de baan af was geschoten bij de landing.

In Bogota, wilde Avianca de twee vliegtuigen die naar Pannama zouden gaan combineren. Daar waren dus te veel mensen voor. En helaas pindakaas ik werd op standby gezet.

Uiteindelijk bleek er een toestel uit Lima veeeeeeel vertraging te hebben dus werden de stand by verklaarde mensen alsnog toegelaten.

Kortom: ik kon mee.

In Pannama aangekomen verscheen mijn koffer natuurlijk niet op de band.  Wel  even balen.

Bij de Lost Lugage balie in de rij staand kwam Rob even gedag zeggen.

Wel fijn om steun te vinden. Heerlijk.

Na een lange en frustrerende periode aan de balie van lost en found is nu de afspraak dat Avianca zorg draagt dat mijn koffer morgen in het hotel wordt afgeleverd. Ik ben beniewd.

we gaan het zien. Gelukkig heb ik altijd een schone onderbroek in mijn handbagage.

Vanavond in het hotel gegeten en gedronken.heerlijk. prima hotel, prachtige kamer prima drankjes Goed gezelschap.

Morgen deze stad verkennen met al die pracht. Het is goed zo.

1. Walter van der Griend:
    28 september 2022
    Nou als alles volgens plan gaat is er ook niets te beleven. Maar ja toch wel handig om je koffer te hebben. Maar ja dat zijn maar spullen.
  2. Marian Veldhuis:
    28 september 2022
    Het is de reis waar jet om gaat….
  3. Jan en Ineke:
    28 september 2022
    Zo maak je weer eens wat mee. Hopelijk komt je koffer snel, Frans, en belandt hij niet op de stapel op Schiphol.
  4. Conny:
    28 september 2022
    Het avontuur is begonnen zullen we maar zeggen 😘
  5. Marian Veldhuis:
    28 september 2022
    Nog even Frans…. Het is verstandig een air tack in je koffer te stoppen… dan kun je je koffer wereldwijd volgen.
    Zo kon Marije zien dat haar rugzak in Washington was gebleven en zij al in Brussel was…..
  6. Harry Ietswaard:
    28 september 2022
    Ha Frans, nu maar hopen dat je aan die ene onderbroek genoeg hebt !!!
    Zo komt het avontuur mooi op “stoom”.
  7. Violet eillebrecht:
    1 oktober 2022
    He frans dat is het intermezzo waar ik het eerder over had het vraagt wat flexibiliteit maar…, dat zijn altijd weer spannende reisverhalen gr uit DENDOLDER