Land verruilen.

3 april 2019 - Buleleng, Indonesië

Tja als je aan het reizen  bent moet je soms naar een ander  land. Zo ook gisteren. Het vertrek uit Vietnam stond gepland en twee vluchten zodat Bali bereikt zou worden. Met een "uber" van het hotel naar het vliegveld.  Nog 1 keer genieten, ergeren, verbazen, met samen geknepen billen zitten en dus het verkeer in Ho Chi Minh ondergaan. Het vliegveld was ongeveer 6 kilometer van het hotel.  Een normale reistijd van 45 minuten. Ach ja als je er midden in zit snap je dat wel.

Het vliegveld is er een uit een tekstboekje. Alles keurig georganiseerd. Mooi overzichtelijk. Alleen schermen met vluchtinformatie moet je echt zoeken. Mijn koffer werd doorgelabed naar DPS en ik kon naar mijn vlucht naar Kuala Lumpur.

Wanneer je op een vliegveld  veel mensen bij elkaar ziet staan is het meestal een WC of een goedkoop restaurant. Nou in HCMC is het een monitor met vluchtinformatie.

Ga vooral zelf kijken want de omroep installatie  is zeker niet  van Boze kwaliteit.  Ook het Engels van de omroepster is,nou ja hoe zal ik het zeggen,? Samen zorgen ze er in ieder geval voor dat je echt op je ogen bent aangewezen.

Het toestel naar Kuala Lumpur had eerst 1 uur daarna twee uur vertraging.

Als je met pensioen bent is dat natuurlijk helemaal niet erg. Maar als je nog een aansluitende vlucht hebt en er staat op het andere eind van de reis iemand op je te wachten, dan wordt het toch een ander verhaal. Dan is het toch verdomde handig dat je overal ter wereld alles kunt opzoeken.

Het internet leerde me dat ook de vlucht van KL naar DPS een vertraging had van 90 minuten. Tja low cost maatschappijen nemen het niet zo nauw.

Ruim twee uur te laat vertrokken we uit HCMC. Anderhalf uur vliegen en je bent in Kuala Lumpur.

Toen was het rennen geblazen. Mijn god wat een afstanden. En dat met bepakking. De eerste tranfer desk was voor mijn gevoel 10 kilomerter weg. De man wist mij daar te vertellen dat ik helaas mijn aansluiting had gemist. Toen ik in een wel erg overtuigend NEE. de man aankeek. (Ik kon m zowat over de balie trekken) en hem zei dat die vlucht toch ook vertraging had, keek hij een keer beter op zijn scherm en zei dat ik moest rennen naar gate L3.

Waar is L3?

L3 bereik je pas na 3!x veiligheidscontrole. 3 keer je tas door de scanner. 3x je slippers uit, horloge af , alles uit je zakjen. 3x hele famies voor je en jij hebt haast.😰🤬

Gelukkig vloog ik low cost dus de vlucht naar Bali had ook veel meer vertraging dan eerst gemeld. Zodoende haalde ik die waarbij ik in de wachtruimte nog uitgebreid tijd had om koffie te drinken.

Uiteindelijk om half elf op Bali aangekomen. Het voelde vertrouwd.

Minimaal een week rust aan het strand om alles uit Vietnam eens even te laten bezinken. En weer ruimte in mijn hoofd te maken voor nieuwe avonturen in Nieuw Zeeland. Of toch eerst nog maar Lombok?

1. Conny:
    3 april 2019
    Pfffff. Lekker voor je bloeddruk zo’n reis. Hoezo low budget? Zit je krap bij kas😜. Nu maar lekker bijkomen. Wel goed onder de parasol hè!🏝🏖
  2. Frans:
    3 april 2019
    Voor die bloeddruk hebben we pillen.
    Het is voor mij wel een sport om zo goedkoop mogelijk te vliegen. Ik ga nu de wereld rond voor net iets meer dan 2000 euro.
  3. Jan en Ineke:
    Keep cool, Frans! Bali.....28°C. Lekker genieten.😅
  4. Walter van der Griend:
    3 april 2019
    Oké de weg ernaar toe is het avontuur. Zeker als je low cost reist.
  5. Rob:
    3 april 2019
    Wat een gedoe met die vluchten.
    Gelukkig heb je nu even rust na alle omzwervingen van de afgelopen dagen.