Weer op reis.

17 april 2019 - Mascot, Australië

Ondanks dat ik nasie erg lekker vind, was het gisteten eerlijk gezegd na een maand Azie ook wel weer genoeg. Het was gisteren de dag vóór de verkiezingen in Indonesië. Vandaag kunnen ze niet alleen een nieuwe president kiezen naar in het stemhokje moeten ze 9 onleesbare papieren invullen. 9 stemmingen in 1 keer. Voor allerlei bestuurskaders. Ben zeer benieuwt wanneer de uitslag komt. Maar omdat iedereen in zijn rigen dorp moet stemmen was het een chaos op de weg. Vanaf Lovina hebben we er vier en een half uur over gedaan om op het vliegveld te komen. Een afstand van ongeveer 100 km. Wat een chaos. Wat ik tot gisteren niet wist was dat je in Indonesië je rijbewijs gewoon kunt kopen bij de politie. Met examen is het 6 euro 50; zonder  examen 15 euro.  Nou dat is te merken.80% van de automobilisten kan niet rijden. Het is een ramp. Voorrangsregels: nooit van gehoord. Weghelften: ik vind middenop veel prettiger. Snelheid: hoezo;ik moet toch even in de winkeltjes kijken. En dan natuurlijk die miljoenen brommers die als mieren overal tussendoor krossen.

Volslagen gekmakend als je een vliegtuig probeert te halen.

Maar goed het is gelukt. Als geluk bij deze beproeving bleek het toestel erg vol te zitten dus kon ik lekker business vliegen. Een vlucht van 5 uur naar Sydney. Redelijk geslapen maar natuurlijk te kort. Hier in Sydney (aangekomen om 10 over zes in de ochten) heb ik 3 uur de tijd voor mijn ontbijt.  Dan nog 3 uur naar Auckland Nieuw Zeeland.tegen de tijd dat ik daar ben zal ik wel weer toe zijn aan een biertje en een bed.

1. M.van den Bosch:
    17 april 2019
    Zo Frans wat een ervaringen allemaal. Het gaat je zo te horen goed af. Alles goed met je gezondheid geen ellende of pijn?. Genieten man en binnenkort krijg je bezoek vanuit Nederland toch( groetjes Els). Toppie
  2. Anneke:
    17 april 2019
    Veel plezier in Australië en pas op met de spinnen😄
  3. Conny:
    17 april 2019
    Spannend hoor Nieuw Zeeland! Ik ben hartstikke benieuwd naar je verhalen en foto’s!💋