De eerste dag op Curaçao.

20 september 2022 - Kokomo, Curaçao

Om vier uur klaar wakker. Toch een jetlag?

Gewoon weer gaan slapen tot acht uur. Het is de dag van de begrafenis van Elisabeth. En ja dit historische moment daar moet je toch wat van gezien hebben.

Het tijdsverschil van 6 uur zorgt er echter voor dat mijn eerste kopje koffie samenvalt met het eind van de dienst in Westminster Abbey. Imposant allemaal maar ik hoop dat mijn begrafenis wat intiemer zal zijn.

Ik logeer bij Andreas en Lisanne. In hun nieuwe huis. Prachtig. "Mijn" kamer en "mijn" badkamer zijn top . Wat ben ik een gezegend mens om dit op mijn pad te krijgen. Niet alleen die kamers maar zeker ook die mensen.

Vandaag wat geaclimatiseerd, en samen met Andreas wat probleempjes opgelost.

Vanavond tijdens het eten werd het plots donker. Het staartje van orkaan Fiona.

Eerst hadden we nog een discussie over of het zou gaan regenen. Die discussie duurde echter niet lang. Even later stonden we spullen te redden. Mijn god wat een noodweer. Een typische tropische storm.

Donder Bliksem en enorme hoeveelheden regen.  Het huis blijft staan. We maken ons geen zorgen.

De storm is weg, we kunnen met een gerust hart gaan slapen.

1. Walter van der Griend:
    20 september 2022
    Nou Frans dat zijn met recht donkeren wolken het zal wel voorbestemd zijn!
  2. Jan en Ineke:
    20 september 2022
    Wat een prachtige natuuropname, indrukwekkend! Daarna zwembroek aan??
  3. Anneke vermeulen:
    20 september 2022
    Jeetje Frans , wat n donkere luchten!! Dit is niet leuk meer, is alles weer voorbij en de rust weer terug?? Ben benieuwd naar weer nieuwe verhalen . Groetjes Anneke
  4. Alex:
    20 september 2022
    Heel veel plezier! Paraplu zal je inmiddels wel als parasol kunnen gebruiken
  5. Conny:
    21 september 2022