De droom gaat door.

4 mei 2019

Het mooie van deze droom is dat als je smorgens wakker wordt het gewoon weer doorgaat.Gisteren wakker geworden op Ua Pou. Het eiland staat bekend om haar rotsformaties. Nou dat was jammer want die zaten in de wolken. Ja ja er waren wolken. Het dreigde zelfs naar regen. De eilanders hoopten daar ook op want de kant van het eiland waar wij waren was kurk droog. Heel veel acasia struiken maar zonder blad. Voor onze ochtend gymnsstiek haden we pns ingeschreven voor een lichte klim naar "het kruis". Nou het bleek een ware kruisweg te zijn. Steil omhoog en tja als je al twee nieuee hartkleppen moet hebben valt dat niet mee. Maar goed met genoeg pauzes en water ben ik toch boven gekomen. Al was het wel op het tandvlees. Een fantastisch uitzicht was de beloning. En raad eens wat; de wolken losten op en we kregen zicht op de giga rotsen. ( zie foto)

Weer beneden aangekomen wachtte ons een proeverij van allerlei soorten plaatselijk  fruit. De meesten soorten hebben we in Nederland ook,maar hier smaakt het 1000x beter. Misschien kwam het ook door het erg enthousiaste bandje wat de proeverij opluisterde. Nou en toen kwamen de dansers. De twee bijgevoegde fotos moeten het verhaal doen. Je moest er inderdaad even van bijkomen. Wat een energie en wat een compassie. Geweldig om te zien.

Mooi om te zien dat mensen werkelijk in hun eigen kultuur geloven en er trots op zijn en dat dan ook laten zien. Op dat soort momenten besef je je dat we in Nederland toch wel erg ver af zijn van onze roots.

De middag stond in het teken van het uitvaren uit een voor mij onmogelijke positie aan de kade. Wat een vakmanschap van zo'n bemanning. Het mooiste om te zien was de rust bij de kapitein. Heel gedecideerd commando's geven en daar gingen we. Je mag hier op dit schip gewoon op de brug komen. Als je hun maar niet voor de voeten loopt.  Je kunt ze alles vragen. Elke dag weer. Leuk.! We hebben s avonds dan ook besloten dat de kapitein mocht blijven. Savonds was er nog een film maar een wijntje met wat kaas op het balkon was eigenlijk veel lekkerder. Wat is dat goddelijk. Heerlijk liggen op je strandstoel een drankje een hapje en 30 graden. In een windje. Reken er op dat je daarna lekker slaapt. Mijn dromen van vannacht waren mooi. Die ga ik jullie echter niet vertellen. Maar toen ik vanochtend weer wakker werd ging de dagelijkse droom weer gewoon door. En hoe.

1. Walter van der Griend:
    Dromenland dag en nacht.
  2. Hans:
    4 mei 2019
    Jaloersmakend zijn de verhalen Frans en hier bij 10 graden Celsius, regen en hagelbuien een genot om te lezen! Veel plezier nog met de heel veel mooie dromen welke gaan komen.