Eiland verruilen.

9 april 2019 - Tua, Indonesië

Wanneer je ergens wat langer bent, en zeker binnen een beperkte gemeenschap zoals hier in Lovina en dan ook nog in het laagseizoen  beginnen mensen je al snel te kennen. Dit heeft als voordeel dat allerlei verkopers van toeristische meuk (waarvan overigens door hen beweerd wordt dat ze het zelf gemaakt hebben, in uren durende handarbeid) je veginnen aan te spreken zonder dat ze iets te koop aanbieden.  Leuke gesprekken maar inhoudelijk inspirerend kun je het niet noemen. De geest vraagt dus weer een uitdaging.

Morgen dan toch maar naar Lombok.

De simpelste manier en ook de goedkoopste is om te vliegen. Maar ja das niet spannend. Nee wij (Joe en ik) hebben krachtige brommers gehuurd en gaan over de weg en dan met de  veerboot over.

Het is naar Padang bai ongeveer drie en een half uur rijden. Maar dan moeten we wel doorrijden. Gemiddeld 60km/uur dat zal nog niet eenvoudig blijken.  Als we mazzel hebben dan doet de veerboot er 4 uur over. Maar meestal in de middag zijn de golven wat hoger en de stroming wat sterker dus dan doet ie er langer over.

Ik heb me laten vertellen dat er zwemvesten aan boord zijn.

Ik zie dit tripje dan ook als een mooie oefening voor het schip in Polinesie.

Of het allemaal gelukt is horen jullie in het volgende verhaal met als verrassende titel: "Lombok".

1. Walter van der Griend:
    9 april 2019
    Fingers crossed🤞
  2. Conny:
    9 april 2019
    Spannend!
  3. Karin en Bert:
    10 april 2019
    Helm op en gaan!! Veel plezier!😎