Dagje Panama en dan naar de boot.

1 oktober 2022 - Colón, Panama

Vandaag hebben we het oude Panama bekeken. Wat n verschil met die moderne stad

De oude stad wordt gerestaureerd. En jongens wat gaat dat een juweeltje worden. Smalle straatjes, prachtige gebouwen een plaatje dus.

Zo leuk om in de historie te lopen. Overal zijn hekken en wachtposten. De regering heeft in de oude stad haar kantoren en de president woont er. Dat moet natuurlijk goed bewaakt worden. Soms mag je n straatje niet in, maar dan neem je gewoon een andere afslag en dan kom je er ook.

Ergens langs de rand, op een soort boulevard, een polsbandje gekocht bij een gozer die stenen verzamelde uit heel midden Amerika. Een leuk gesprek en een mooie ontmoeting. Wat is het toch fantastisch om te reizen en om mensen te ontmoeten. Zo verrassend.

Gelunched in Bleu Moon. Met n biertje.

daarna met de taxi naar de shopping mall en daarna door naar het hotel om de koffers op te halen.

Taxi naar Colon. De Atlantische kant van het land. Mijn god wat n ramp. Die vent  kon niet rijden, niet schakelen, en niet in zijn spiegels kijken.

Kortom, ik heb n fysiotherapeut nodig om mijn nek weer wat op orde te krijgen.wat n rit. Maar wel mooi om de natuur van Panama te zien. Echt tropisch. Vol, weelderig en tig tinten groen dus. Prachtig.

Het verbaasde me dat onze chauffeur wist waar hij in Colon naar toe moest.

bij de haven ontstond er nog een probleempje, maar dat was met 10 dollar snel opgelost.

en ja hoor we konden aan boord.

wat een heerlijkheid. We gingen het schip verkennen. Prachtig. Er zijn 90 mensen aan boord. Erg weinig dus. Maar heerlijk rustig

het personeel is onvoorstelbaar behulpzaam.  Dit gaat leuk worden.

natuurlijk is er veel familie aan boord. Dit is een opmerking die velen zullen snappen en anderen aan het denken zal zetten

Het diner was prima. Een leuk gesprek met een van de obers over de politiek op de Filipijnen.

Na het diner kregen we de noodzakelijke drill voor het "Abandon ship".

Laten we er naar op hopen dat we dit kunnen vergeten.

Morgen om 7 uur opstaan  want om half acht gaat het schip de eerste sluis in. En dat mogen we natuurlijk niet missen

Dus nu de luikjes toe.

​​