Het Panama kanaal.

1 oktober 2022 - Saboga, Panama

Vandaag is een zo lang gekoesterde wens in vervulling gegaan. We zijn door het Panama kanaal gevaren. 80 kilometer verwondering. Ik denk dat ik eigenlijk niet in staat ben te beschrijven wat dit met me heeft gedaan. Als een droom werkelijkheid wordt, als je daar bent waar je je zo vaak voorstellingen van hebt gemaakt, alr dat wat je hebt bedacht er werkelijk is, dan komt er iets over je heen .

Zowel de sluizen aan de Atlantische kant als de sluizen onderweg en de natuur en de bruggen en de temperatuur en de dieren en alles dus, het heeft me dat gegeven en meer, dat ik altijd heb bedacht.

God wat n mooie dag was dit.

Wat kan en moet ik dankbaar zijn. Dankbaar dat een droom werkelijkheid is geworden. Dankbaar dat ik dit heb mogen beleven. Shit. Wat was dit prachtig.

Bijna 12 uur op m n voeten gestaan. De beentjes gingen protesteren. Niet gek. Dus toen we de laatste set sluizen uit voeren vond ik het ook wel genoeg.

Even lekker zitten in de bar.

Daarna eten en na het diner het voorstellen ban de crew. Leuke avond.

Nu op tijd naar bed want morgen om half zes eruit.

1. Conny:
    Hi Frans
    Mooi man! Dromen die uitkomen. Ik geniet van je verhalen maar ik vind de foto’s een beetje krap. Groeten aan Rob en de rest van de familie 😘
  2. Violet eillebrecht:
    1 oktober 2022
    Dat is geweldig Frans dat je dromen waar kunt maken dan ben je een gelukkig mens. Mooi zoals je het gevoel beschrijft, als een kind zo blij. Fijn om ons daar ook van te laten genieten.
  3. Marian Veldhuis:
    1 oktober 2022
    Waaro is de familie zo geïnteresseerd in een tocht over het Panamakanaal? Is er speciale aantrekkingskracht?
  4. Linda en james:
    1 oktober 2022
    Fijn voor je lieve frans!❤️ ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Geniet ervan topper dikke kus van ons
  5. Harry Ietswaard:
    1 oktober 2022
    Hoi Frans, leuk je avonturen te lezen. Geniet er maar van. En laat je dromen maar uitkomen.
    Ben wel wat jaloers op je 😀😎 !!
    En kijk uit naar je volgende schrijfsels !!
  6. Francine:
    1 oktober 2022
    Ha Frans, wat een fantastische reis! En wat ben je aan t genieten!!!!!! Enig om er zo een beetje bij te kunnen zijn! 🥳👍🍀.. Tot gauw!
  7. Rene:
    2 oktober 2022
    Dag van verwondering. Mooi!
    Ik had van Jan van Weeghel die daar op de terugreis van hun wereldreis ook doorheen is gevaren wel begrepen. Bijzonder 👍