Drie dagen op zee.

10 oktober 2022

Wat is de zee toch groot. Als je naar buiten kijkt of over dek loopt, zie je alleen maar water. De wind is toegenomen dus de golven ook. Das wel even wennen. Rob werd n beetje zeeziek maar n paar uurtjes op bed en n pilletje deden wonderen.

Mijn zeebenen deden het goed. Om de tijd wat door te komen zijn er veel lectures over vanalles. We leren veel.goed

Gisteren was het bewolkt, eigenlijk geen weer om naar buiten te gaan. Dat kwam ook goed uit want ik ben wat ziek geworden. Even gedacht dat het covid was maar dat is t niet.

Wel wat koorts dus de PCM uit de koffer gehaald. Eten wil niet zo, maar das niet erg want sinds dat we op het schip zijn, is er niemand die afgevallen is.

Drie keer per dag een volle maaltijd, smorgens een Engels ontbijt om n bodempje te leggen, een warme lunch, en s avonds het diner.

Tussendoor warme apfelstrudel met slagroom, pancakes of gewoon gebak.

Bedenk je daarbij dat alles wat vloeibaar gemaakt wordt met de nodige wijn, en je kunt je voorstellen dat weinig broeken nog passen.

Gisteren en vandaag hebben we de klok een uur vooruit gezet. Dit om langzaam te wennen aan de Chileense tijd. Dat vooruitzrtten doen ze smiddags om twee uur. Dat houdt dus in dat de lunch en het diner ook dichter op elkaar komen.  Ja dan moet je van eten houden.

Vanochtend was de algehele reddingsoefening. Wij als passagiers deden mee als oefenmateriaal. Was vreselijk lachen. Maar de crew was doodserieus. En terecht.

Iedereen uit de cabins, zwemvesten aan en in rijtjes voor de reddingsboot. Wel interessant. Ik snap nu hoe het kan dat er zoveel mensen in zo'n reddingsboot kunnen.

Vanmiddag even lekker geslapen en toen op dek over de woelige baren staan staren.

Heerlijk om je gedachten te laten gaan in het ritme van de golven. Je zorgen tot de einder van je af laten glijden. Je beseffen hoe nietig je bent op deze planeet, . En dan plots allemaal dolfijnen. En of de natuur snapte wat nodig was, een enorme walvis. Zomaar naast het schip. Dan ben je even heeeel stil.

Wat prachtig. Wat ben ik een gezegend mens, n beetje ziek maar in staat tot het hebben van fantastische ervaringen.

1. Walter van der Griend:
    11 oktober 2022
    👍🙏
  2. Violet eillebrecht:
    11 oktober 2022
    Oh prachtig om dat mee te mogen maken, ik begrijp wat je voelt kippenvel moment, hoe nietig ben je dan 🙏